بازسازی پوست صورت و بافت نرم در بیماران مبتلا به سرطان

پس از جراحی تومور سرطانی، بحث جبران زیبایی ظاهری مهم است. برای کمک به بازیابی ظاهری و عملکرد اجزای صورت در محل تحت تأثیر سرطان و برای درمان آن، باید از جراحی های ترمیمی جهت حفظ شرایط ظاهری و بازسازی ناحیه جراحی شده استفاده کرد.

این جراحی‌ها معمولاً شامل بازسازی میکروواسکولار است که از بافت‌های سایر قسمت‌های بدن ، مانند پیوند از لگن ، ساق پا و … برای بازسازی فک بالا یا سایر نواحی ، برای بافت نرم یا فلپ‌های آزاد، معمولاً از سینه جهت پیوند استفاده می‌شود به این دلیل که در آن رگ‌های خونی کوچک به هم دوخته می‌شوند.

اگر در حین یا پیش از شروع درمان سرطان هستید، ممکن است سوالات زیر، ذهن شما را به خود درگیر کند. در ادامه همه موارد را خدمتتان توضیح می‌دهیم.

آیا درمان سرطان سودی دارد؟

آیا جراحی سرطان علائم بیمار را برطرف می‌کند؟

آیا درمان سرطان طول عمر بیمار را زیاد می‌ کند؟

باید بدانید که طرح درمان و روند درمان برای هر بیمار بسته به نوع توده سرطانی و مرحله پیشرفت آن متفاوت است.

قطعاً توده و ضایعه را نمی‌توان به حال خود رها کرد و باید در اولین فرصت اقدام به نمونه برداری، سونوگرافی، سی تی اسکن و آزمایشات کرد.

گاهی اقدامات با هدف کنترل و پیشگیری و تشخیص است و در مراحل ابتدایی قابل کنترل می‌باشد و خطر جدی برای طول عمر و سلامت بیمار ندارد و گاهی آنقدر بیماری پیشرفت کرده و بافت‌ها و سلول های سالم را نیز در بر گرفته که در این حالت فقط به منظور جلوگیری از وخامت اوضاع و جلوگیری از احتمال مرگ و میر درمان صورت می‌گیرد.

سوالات زیادی در خصوص احتمال موفقیت درمان برای بیماران پیش میاید ولی نکته قابل توجه اینجاست که نه در خصوص درمان سرطان و نه هیچ درمان دیگری در علم پزشکی ضمانت مطلقی وجود ندارد چون هیچ چیز در بحث درمان قابل پیش بینی نیست و جراح بسته به شرایط بیمار و ناحیه جراحی، در حین عمل تصمیم به درست‌ترین درمان جهت بهبود شرایط فیزیکی و زیبایی ظاهری بیمار می‌گیرد. لذا بیمار باید با بروز اولین علائم سریع‌تر ویزیت و بسته به تشخیص پزشک، درمان را شروع کنند .

مطالب مرتبط با سرطان :

»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *